Dietetyczne przepisy

Dietetyczne śniadanie

Dietetyczne śniadanie

Śniadanie jest to najważniejszy posiłek w ciągu dania. Niektórzy uważają, że jest źródłem dobrego samopoczucia i energii uwalnianej przez cały dzień. Warto jest rano wstać kilka minut wcześniej i przygotować jakieś zdrowe i pożywne danie. Bardzo ważne jest, aby jeść dietetyczne śniadania. Nie wolno opuszczać tego posiłku.

Pomysły na dietetyczne śniadanie

Jakie powinno być dietetyczne śniadanie? Przede wszystkim pożywne. Powinno składać się z naturalnych produktów i dostarczać do organizmu wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Poniżej znajdują się przepisy na zdrowe śniadanie:

dietetyczne śniadanie

  • Kanapki: są chyba najszybszym śniadaniem. Do ich przygotowania najlepiej jest wykorzystać chleb razowy. Jako dodatku można użyć twarożku, warzyw, chudej wędliny.
  • Musli: jest bardzo pożywnym i bogatym w składniki odżywcze śniadaniem. Musli można przygotować z mlekiem lub jogurtem naturalnym. Dobrym sposobem na urozmaicenie smaku musli jest dodanie świeżych owoców, nasion, pestek, suszonych owoców.
  • Shake: są to po prostu zmiksowane owoce. Wystarczy wybrać ulubione, użyć blendera i śniadanie gotowe. Najczęściej spotykane połączenia to mango i marakuja, winogron i banany, gruszka i banany, truskawki z bananem.
  • Omlet: można dodać do niego ulubione warzywa, na przykład pomidory, paprykę, cebulę.
  • Wafle ryżowe: można przygotować z nimi kanapki. Wystarczy na wafelek położyć sałatę, twarożek, wędzonego, łososia, chudą wędlinę.
  • Owsianka: to kolejny przykład zdrowego i bardzo wartościowego śniadania. Wystarczy do owsianki dodać ulubione owoce takie jak truskawki, maliny, banany, jabłka. Skład jest dowolny. Im więcej owoców, tym lepiej.
  • Serek wiejski: można do niego dodać wybrane warzywa – pomidory, ogórki, paprykę.
  • Soki owocowe: soki z świeżo wyciśniętych są prawdziwą bombą owocową. Należy jednak wykonywać je samemu. Soki zakupione w sklepach nie mają tyle wartości odżywczych, zazwyczaj są rozcieńczane z wodą i zawierają inne chemiczne dodatki.
  • Jogurty naturalne: również mogą być jedzone na śniadanie. Można dodać do nich ulubione owoce,
    owoce i warzywa: jeśli nie masz zjeść porządnego śniadania wystarczy, że przekąsisz wybrane owoc lub warzywo.

Dlaczego trzeba jeść śniadanie?

dietetyczne śniadanie

Nie jedzenie śniadania przynosi bardzo negatywne skutki dla organizmu.

Śniadanie jest głównym źródłem energii uwalnianej mniej więcej do południa. Nie zjedzenie śniadania może powodować zmniejszenie aktywności fizycznej i umysłowej, niejedzenie śniadania może powodować zaburzenia metaboliczne.

Badania wykazały, że osoby, które nie jedzą śniadania są w grupie zwiększonego zagrożenia zachorowania na choroby sercowo-naczyniowe. Jak widać powyżej negatywne skutki nie spożywania śniadania są dość poważne. Warto jest poświęcić rano kilka minut na przygotowanie posiłku, który będzie obfitował w wartości odżywcze. Śniadań nie można jeść w biegu. Należy spokojnie usiąść, napić się kawy, herbaty, soku czy wody i dopiero wtedy zacząć jeść.

Podobał ci się ten artykuł?
Dołącz do nas
Bądź na bieżąco.

DietaTop.pl

Odchudzasz się i szukasz rzetelnych informacji na temat diet? Na DIETA TOP znajdziesz wszystkie niezbędne dane – od ilości kalorii w danym produkcie, po szczegółowe jadłospisy oraz opisy różnych diet. Teraz będziesz mogła wybrać najlepszy sposób na skuteczne odchudzanie się.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

jak schudnąć

Bądź na bieżąco zapisz sie!

Dołącz do naszej społeczności, logując się na nasz cotygodniowy newsletter!
Albo odwiedź nas na jednej z tych sieci społecznych