Dietetyczne przepisy

Dietetyczne przekąski

Dietetyczne przekąski

Często między głównymi posiłkami mamy ochotę coś przegryźć. Podjadanie to bardzo zły nawyk. Ciężko jest z nim walczyć.

Dietetyczne przekąski – Ważne jest, aby spożywane produkty były niskokaloryczny. Niezdrowe jest podjadanie ciastek, cukierków, czekolad, czy innych słodyczy. Alternatywę dla takich produktów stanowią dietetyczne przekąski. Można je łatwo i szybko przygotować. Poza tym są zdrowe.

Przepisy na dietetyczne przekąski

dietetyczne przekąski

Wśród dietetycznych przekąsek można znaleźć:

  • Chrupkie pieczywo: jako dodatek można wybrać twarożek lub warzywo: pomidor koktajlowy, plasterek ogórka, rzodkiewka, szczypiorek,jogurt naturalny z dodatkiem owoców: malin, truskawek, mango, gruszki, jabłka,
  • Guacamole: należy pokroić kolendrę, groszek, awokado, cebulę – najlepiej dymkę, limonkę. Wszystko razem zmiksować i doprawić do smaku wybranymi przyprawami,
  • Chipsy z warzyw: wybrane warzywa należy umyć, ewentualnie obrać ze skórki, pokroić w plasterki i usmażyć w piekarniku. Gotowe „chipsy” można podawać z dipem czosnkowym,
  • Kanapki na wafelku ryżowym: należy na waflu ryżowym ułożyć ulubione dodatki. Może to być sałata z łososiem, jajkiem i awokado,
  • Pasta z twarogu i sardynek: należy utrzeć twarożek razem z sardynkami, można dodać zioła, na przykład bazylię. Gotową pastę można jeść z krakersami, chlebem,
  • Hummus: ciecierzycę należy odpowiednio wcześniej namoczyć (wystarczy jeden dzień), następnie trzeba ją ugotować razem z sodą. Gotową ciecierzycę należy zmiksować blenderem razem z cytrynową oliwą, tahine, czosnek, sól. Następnie należy dodać wodę i jeszcze raz zmiksować hummus,
  • Placki z buraka: buraki należy ugotować, następnie zmiksować blenderem. Później trzeba dodać jajko, mąkę jaglaną, mąkę kukurydzianą, cynamon oraz sól i pieprz do smaku. Uzyskaną masę należy smażyć do zarumienienia,

dietetyczne przekąski

  • Placuszki z banana: należy zmiksować banana z płatkami owsianymi, jajkami i cynamonem. Następnie masę należy odstawić do lodówki na jakieś 10 minut. Na koniec trzeba usmażyć placuszki,
  • Batoniki owsiane: należy zmiksować banany, jajka, cukier waniliowy oraz miód, następnie dodać płatki owsiane oraz suszoną żurawinę lub inny owoc. Uzyskaną masę należy przełożyć do brytfanny i piec przez 10 minut,
  • Smoothie lub koktajl owocowy: należy wybrane owoce zmiksować blenderem. Może to być banan i pomarańcza, mango i marakuja, truskawki,
  • Brokuł z sosem czosnkowym: należy ugotować brokuł. W międzyczasie można przygotować sos: jogurt naturalny wymieszany z czosnkiem oraz oregano,musli z dodatkiem jogurtu naturalnego i wybranych świeżych owoców,
  • Sałatka z tuńczyka: z dodatkiem jajka i kukurydzy,
  • Pieczywo lub pełnoziarnista bułka z dodatkiem piersi z kurczaka, sałaty, pomidora, twarożku lub serka białego,
  • Sałatka z szpinakiem, mozzarellą, ogórkiem, pomidorem, papryką, bazylią, szczypiorkiem, Brushettą. Wszystkie składniki należy pokroić i wymieszać ze sobą. Gotową sałatkę można pokropić oliwą z oliwek.

Świetnymi przekąskami są również warzywa, owoce, pistacje, migdały, orzechy, pestki z dyni, pestki z słonecznika, nasiona. Nie wymagają długiego czasu przygotowania. Warto jest mieć je zawsze pod ręką.

Podobał ci się ten artykuł?
Dołącz do nas
Bądź na bieżąco.

DietaTop.pl

Odchudzasz się i szukasz rzetelnych informacji na temat diet? Na DIETA TOP znajdziesz wszystkie niezbędne dane – od ilości kalorii w danym produkcie, po szczegółowe jadłospisy oraz opisy różnych diet. Teraz będziesz mogła wybrać najlepszy sposób na skuteczne odchudzanie się.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

jak schudnąć

Bądź na bieżąco zapisz sie!

Dołącz do naszej społeczności, logując się na nasz cotygodniowy newsletter!
Albo odwiedź nas na jednej z tych sieci społecznych