Kategoria - Diety bezmięsne

Dieta bezmięsna

Dieta bezmięsna polega na wyłączeniu ze spożywania mięsa. Przy przejściu na taką dietę trzeba szczególnie uważać.

Jak wiadomo mięso jest cennym źródłem składników odżywczych. Nie zalecane jest zaprzestanie jego spożywania z dnia na dzień. Powinno się stopniowo ograniczać jego konsumpcję.

Należy jednak pamiętać, o uzupełnieniu diety odpowiednimi produktami. Mogą to być rośliny strączkowe, zielone warzywa, orzechy i ziarna. Dzięki temu będziesz wstanie przynajmniej częściowo uzupełnić niedobór pewnych składników odżywczych. Na dietę bezmięsną może przejść każdy.

Szczególnie uważać powinny kobiety w ciąży oraz matki karmiące. Dieta bezmięsna nie jest zalecana dzieciom i młodzieży, kiedy zapotrzebowanie na konkretne składniki odżywcze jest zwiększone, a niedobór może powodować poważne problemy zdrowotne. Udowodnione jest, że osoby przebywające na diecie bezmięsnej rzadziej chorują na cukrzycę i choroby serca. Dodatkowo nie mają problemów z otyłością czy nadwagą.

Dieta wegetariańska
Dieta Diety bezmięsne

Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska
Dieta wegetariańska to sposób żywienia oparta na produktach roślinnych i nabiale. Spożywanie mięsa czy przetworów mięsnych jest całkowicie wykluczone.
Dieta wegetariańska — dla kogo?
Dieta wegetariańska jest w stanie zapewnić nam prawie wszystkie...

Czytaj więcej
jak schudnąć

Bądź na bieżąco zapisz sie!

Dołącz do naszej społeczności, logując się na nasz cotygodniowy newsletter!
Albo odwiedź nas na jednej z tych sieci społecznych