Dieta Diety weglowodanowe

Dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna korzyści stosowania

Dieta ketogeniczna zalecana jest w leczeniu wielu chorób, między innymi celiakii i padaczki lekoopornej.

Osoby, których głównym celem jest pozbycie się niepotrzebnych kilogramów, również bardzo skorzystają ze zmiany swoich nawyków żywieniowych i z zaadaptowania diety ketogenicznej.

Głównym pożywieniem będą tłuszcze i białko. W diecie ketogenicznej ograniczamy spożywanie węglowodanów, a brakujące kalorie czerpiemy z tłuszczy. Zawężenie przyjmowanych grup pożywienia wpływa na polepszenie pracy żołądka i ułatwia trawienie. Proporcjonalnie, powinniśmy dostarczać organizmowi ok 35% węglowodanów, 30% tłuszczów, pozostałe 35% to białko.

Najłatwiejszym dostępnym źródłem energii są węglowodany, które rozkładają się na glikogen. Gdy tego zabraknie, automatycznie pobieramy energie z ciał ketonowych, które są produktem rozpadu komórek tłuszczowych. Jeśli sytuacja ta się przedłuża, człowiek zaczyna wchodzić w stan ketozy, co jest początkiem odczuwania stanów euforycznych, które objawiają się bardzo dobrym samopoczuciem, większą energią i lekkością. Niestety, po kilku tygodniach, ciało zaczyna się buntować — pojawia się senność, ciągłe przemęczenie i stany depresyjne. Oczywiście wraz z wprowadzeniem diety ketogenicznej będziemy bardzo szybko gubić niepotrzebne kilogramy; można, więc uznać, że jest to również dieta odchudzająca.

Podstawą diety są tłuszcze, ważne jest jednak ich pochodzenie.

  • Nie wolno stosować tłuszczy trans, gdyż może to doprowadzić do efektu odwrotnego od zamierzonego.
  • Tłuszcze wielonienasycone takie jak jaja kurze, tłuste ryby morskie, olej lniany czy awokado;
  • Tłuszcze jednonienasycone, głównym źródłem są oliwki i pozyskiwany z nich olej, orzechy makadamia czy włoskie;
  • Tłuszcze nasycone głównie, pochodzenie zwierzęcego – wołowina, kaczka. Olej kokosowy również jest ważnym elementem diety.

W początkowym etapie kuracji żywieniowej należy bardzo uważać na to, jakie warzywa lądują na naszym talerzu. Starajmy się wybierać te, które mają niski indeks IG. Zbyt duża ilość kalorii pochodzących z glukozy sprawi, że trudno nam będzie wejść w stan ketozy.

jak szybko schudnąć

Podobał ci się ten artykuł?
Dołącz do nas
Bądź na bieżąco.

DietaTop.pl

Odchudzasz się i szukasz rzetelnych informacji na temat diet? Na DIETA TOP znajdziesz wszystkie niezbędne dane – od ilości kalorii w danym produkcie, po szczegółowe jadłospisy oraz opisy różnych diet. Teraz będziesz mogła wybrać najlepszy sposób na skuteczne odchudzanie się.

Dodaj komentarz

Kliknij tutaj, aby dodać komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

AlphaOmega Captcha Classica  –  Enter Security Code
     
 

jak schudnąć

Bądź na bieżąco zapisz sie!

Dołącz do naszej społeczności, logując się na nasz cotygodniowy newsletter!
Albo odwiedź nas na jednej z tych sieci społecznych